En uddøende race

Titel: Can. Mag. husmoder
Et indblik om alt hvad en nutidig landbokvinde og husmor arbejder med i hverdagen.
Du vil få spare tips, madopskrifter og ideer til hvordan man kan genbruge og genanvende brugte ting.
Jeg vil skrive små historier fra en tid, der var engang, og oplevelser fra mit skønne liv som hjemmegående husmor.

mandag den 17. juli 2017

Linkehoser af nælder og uld

Som mange af jer sikkert ved har jeg, i min husholdning, meget fokus på miljøet. Derfor er jeg begyndt at strikke strømper af garn hvori der ikke er nylon.
Nylon er et plastprodukt, og derfor forurener det i naturen når det bort kastes.
I stedet er der kommet et garn hvor der er nældefibre i. Det skulle efter sigende være stækere end nylon.
Her er det første par jeg har strikket.


Idag drager jeg til min garnbutik, MaskeradeGarn i Fuglebjerg, for at bestille mere af det garn.
Det er fantastisk lækkert at strikke med, og så er det umådeligt blødt.
På nettet koster garnet 45,- kroner pr. nøgle, men hos MaskeradeGarn kan du købe det for 43,- kroner pr. nøgle.

Det første par er til min mand. Han skal nu være testperson, for at se om garnet nu også er så stærkt som foreskrifterne siger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar