En uddøende race

Titel: Can. Mag. husmoder
Et indblik om alt hvad en nutidig landbokvinde og husmor arbejder med i hverdagen.
Du vil få spare tips, madopskrifter og ideer til hvordan man kan genbruge og genanvende brugte ting.
Jeg vil skrive små historier fra en tid, der var engang, og oplevelser fra mit skønne liv som hjemmegående husmor.

mandag den 6. marts 2017

En anden ketchup

Du skal bruge følgende:

700 g søde solmodne tomater

2 løg i tern

50 g rørsukker

2 spsk. brun farin

1/2 dl æbleeddike (jeg bruger almindelig eddike hvis jeg ikke har andet)

1 tsk salt

friskkværnet peber

Kog hele baladen i godt 1 time.
Blend herefter det hele med en stavblender
Evt. si massen hvis du ikke ønker der skal være "klumper" i din ketchup (jeg sier den ikke).
kog massen op igen til den har den rette kechupkonsistens.
Hæld ketchuppen på rengjorte flasker/glas.

Der er en anden opskrift på ketchup her på bloggen.
Gå til søgefeltet i siden og skriv "ketchup", så kommer opskriften frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar