En uddøende race

Titel: Can. Mag. husmoder
Et indblik om alt hvad en nutidig landbokvinde og husmor arbejder med i hverdagen.
Du vil få spare tips, madopskrifter og ideer til hvordan man kan genbruge og genanvende brugte ting.
Jeg vil skrive små historier fra en tid, der var engang, og oplevelser fra mit skønne liv som hjemmegående husmor.

onsdag den 18. januar 2017

Vaskenødder

Så kom der kom der flere vaskenødder med posten her til morgen.
Jeg har nu lavet et afkog af 10 af dem. Afkoget skal jeg bruge til opvaske-og rengøringsmiddel.
Derudover anvender jeg afkoget som sæbe til krop og hår.
Hvis man skal bruge afkoget til rengøring kan man komme et par dråber æstetisk olie i. De fås i forskellige duftnuancer.

1 kilo vaskenødder holder ca. 1½-til 2år hos mig hvis jeg kun anvender dem til vaskemaskinen (gennemsnit 5 personer i hustanden).
Hvis jeg bruger dem til alle formål har jeg 1 kilo i et år. Her skal det oplyses at jeg ikke har nogen opvaskemaskine (og vil ikke have det), jeg vasker op på gammeldaws maner.

1 kilo vaskenødder koster 170,00 kr., så der er mange penge at spare ved at anvende dem. Derudover skånes miljøet for udledning af fosfater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar