En uddøende race

Titel: Can. Mag. husmoder
Et indblik om alt hvad en nutidig landbokvinde og husmor arbejder med i hverdagen.
Du vil få spare tips, madopskrifter og ideer til hvordan man kan genbruge og genanvende brugte ting.
Jeg vil skrive små historier fra en tid, der var engang, og oplevelser fra mit skønne liv som hjemmegående husmor.

onsdag den 14. september 2016

Forfødning af strømper, en glemt kundskab

Vores kultur er, desværre, blevet en brug og smid væk-kultur, oget bekymre en gammel naturelsker som jeg.
Jo mere vi forbruger jo mere smider vi væk og jo større er forureningen. Derfor vil jeg gerne slå et slag for en gammel kundskab som forlængst er gået i glemmebogen.
Glemmebogen har jeg fundet og her vil jeg illustrere hvordan man sætter en ny fod på en slidt  strømpe.

Slidt strømpe

foden er klippet af
Klar til ny fødder


Jeg får ved forfødning brugt mine garnrester. På den måde får jeg brugt op af det jeg har i stedet for at købe nyt.

Forføddet strømper eller hoser om man vil

På billedet ovenfor ses det færdige resultat. Der er ikke ens men de kan sagtens bruges som arbejdstrømper. De skal jo blot være i en støvle eller i en arbejdssko. Ingen kan se at de er forskellige.
Sådanne par har min mand mange af ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar